Tverrfaglig program med fokus på langvarige resultater!

Vi vet hvor krevende det er å gå ned i vekt, derfor har vårt tverrfaglige team satt sammen et program som hjelper deg å nå dine mål. Dette er ikke en diett, vi gir deg verktøyene du trenger for å få til en varig livsstilsendring.

Gjennom 6 måneder får du:

  • Oppstartsamtale med kartlegging av dine behov.
  • Ukentlige treningsøkter med variert styrke- og kondisjonstrening, med tett personlig oppfølging.
  • 3 individuelle konsultasjoner med ernæringsfysiolog.
  • 3 individuelle konsultasjoner med mental trener.
  • Månedlige gruppeforedrag om relevante temaer.
  • Oppfølging 4 uker etter endt kurs.

Les mer om vårt tverrfaglige team her:

Fagansvarlig ernæring Kristin Brinchmann Lundestad

Kristin vil ha ansvaret for oppfølgingen av kostholdet til deltakerne gjennom individuelle samtaler, og gjennom gruppeundervisning. Kristin har en mastergrad i ernæring, idrett- og medisin grunnfag, personlig trenerutdannelse fra Norges Idrettshøgskole og videreutdanning innen spiseforstyrrelser. Ved siden av jobben på Optimum jobber Kristin som ernæringsfysiolog i Olympiatoppen Nord-Norge og ved Nord universitet. Hun har lang erfaring med kostholdsveiledning og foredrag til forskjellige grupper, og har jobbet mye med livsstilsendring og vektreduksjon, med fokus på matglede.

Personlig Trener Espen Lian
Treningene i programmet vil ledes av personlig trener Espen Lian. Espen er en av byens mest erfarne personlige trenere med over 10 år som trener, og over 10 000 gjennomførte pt- og gruppetimer. Espen har de siste seks årene jobbet i Olympiatoppen som prosjektleder og trener innenfor fagfeltet Teknikk/Motorikk. Han har lang erfaring med å tilpasse treningen til den enkeltes behov og målsetning.

Mental trener Linn Engdahl Lysvik

Linn vil lede den mentale treningen i programmet, gjennom veiledingssamtaler og gruppeundervisning. Linn har en master i idrettspsykologi, coaching fra Norges Idrettshøyskole og arbeidserfaring med klinisk psykologi. I arbeidet brukes metoder fra positiv psykologi og kognitiv atferdsterapi (KAT). Den mentale treningen må sees på samme måte som fysisk trening; vi trener på enkelte mentale ferdigheter som du skal ta i bruk i egen hverdag. Vi vil bruke tid på å skissere opp drømmemålet ditt og hvordan du skal komme dit. Linn har god erfaring med å bistå mennesker i mestring av stagnasjon og tilbakefall, og har vært med å utvikle mentale treningsprogram med fokus på langvarige endringsprosesser.